Forum Kafilesine Hoşgeldiniz...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Forum Kafilesine Hoşgeldiniz...

Sİtemize Hoşgeldiniz...Forum hakkında Şikayetlerinizi Forum hakkında Kategorisine YAzabilirsiniz...
 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» Apolet Crew
mavi ekran hatalarının çözümü... Icon_minitimePaz Mayıs 31, 2009 9:07 pm tarafından Admin

» WİNAMP'daki Gizli ÖZelliK
mavi ekran hatalarının çözümü... Icon_minitimePerş. Nis. 30, 2009 3:44 pm tarafından gangstastyle

» Bilgisayarım Yavaşladı Diyenler Bu Dosya Tam Sizlik!!!
mavi ekran hatalarının çözümü... Icon_minitimePerş. Nis. 30, 2009 3:41 pm tarafından gangstastyle

» KNİGHT ONLİNEDE ÜCRETSİZPREMIUM İSTEYEN İCERİ
mavi ekran hatalarının çözümü... Icon_minitimePaz Nis. 26, 2009 10:29 am tarafından gebzelim

» hangi model araç trafikten ne zaman çekiliyor?
mavi ekran hatalarının çözümü... Icon_minitimeÇarş. Nis. 22, 2009 10:38 pm tarafından gangstastyle

» Cepte Adsl Keyfi
mavi ekran hatalarının çözümü... Icon_minitimeSalı Nis. 21, 2009 8:34 pm tarafından gangstastyle

» Esmâ-ül Hüsnâ ALLAHIN 99 İsmi
mavi ekran hatalarının çözümü... Icon_minitimeCuma Nis. 17, 2009 9:14 pm tarafından gangstastyle

» Dünya Nüfusunun İnaçlara Göre Dağılımları
mavi ekran hatalarının çözümü... Icon_minitimeCuma Nis. 17, 2009 9:12 pm tarafından gangstastyle

» ORUÇ '
mavi ekran hatalarının çözümü... Icon_minitimeCuma Nis. 17, 2009 9:10 pm tarafından gangstastyle

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Istatistikler
Toplam 23 kayıtlı kullanıcımız var
Son kaydolan kullanıcımız: tyen3

Kullanıcılarımız toplam 413 mesaj attılar bunda 351 konu
FOrumKafilesi DUyuru

DUYURU :
Sevgili site dostlarımız Forum sayfamız Sizlere her alanda hizmet verecek güncel konu ve programlarla hizmetinizdedir..
DUYURU :
Kıymetli dostlarımız Forum kafilesi forumlarından yararlanmak için üye olunuz

DUYURU :
Daha güzelini hep beraber yapmak ve başarmak için.
Forumkafilesi.İletişim ADresi (clawceza@hotmail.com)

 

 mavi ekran hatalarının çözümü...

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Karayel

Karayel


Mesaj Sayısı : 30
Forum Puanı : 591
Kayıt tarihi : 01/04/09

mavi ekran hatalarının çözümü... Empty
MesajKonu: mavi ekran hatalarının çözümü...   mavi ekran hatalarının çözümü... Icon_minitimeÇarş. Nis. 01, 2009 9:42 pm

Genel durma hatası ekranında da gösterilen aşağıdaki adımlar hatanın nedenini belirlemenize ve sorunu düzeltmenize yardımcı olur.

Genel Durma Hatalarında Sorun Giderme

1. Bilgisayarınız yeniden başlatın.

2. Yeni donanım veya yazılımın düzgün bir şekilde kurulmuş olduğundan emin olun. Her seferinde yeni donanım aygıtlarından birini çıkararak hatanın giderilip giderilmediğini kontrol edin. Hata giderilmiş ise 3. adıma geçin.
Bu test sırasında hatalı olduğunu anladığınız donanımı değiştirin. Ayrıca, bilgisayar üreticileri tarafından verilen donanım tanılama yazılımını çalıştırmayı deneyin.Eğer bu, yeni yüklenmiş bir donanım veya yazılım ise, üretici firma ile irtibat kurarak, Windows XP Professional için ihtiyacınız olabilecek herhangi bir güncelleştirme veya sürücünün olup olmadığını öğrenin.

3. Başlat'ı tıklayın ve sonra Yardım ve Destek'i tıklayın. Destek alın veya Windows XP haber gruplarından bilgi bulun'u tıklayın ("Yardım isteyin" seçeneğinin altında) ve sonra sol sütunda bulunan Microsoft'tan yardım alın seçeneğini tıklayın.

4. Başlat'ı, Yardım ve Destek'i ve sonra Sorun Gidericilerin bir listesini görmek için Sorun çözme ("Bir Yardım konusu seçin"in altında) seçeneğini tıklayın.

5. Microsoft Donanım Uyumluluğu Listesi'ni (HCL) kontrol ederek tüm donanım ve sürücülerinizin Windows XP Professional ile uyumlu olduğundan emin olun.HCL'nin en güncel sürümünü görmek için Microsoft Web sitesi'ni ziyaret edin.

6. Yeni yüklenmiş tüm donanımı (RAM, bağdaştırıcılar, sabit diskler, modemler v.b.), sürücüleri ve yazılımı devre dışı bırakın veya kaldırın.

Eğer Windows XP Professional'i başlatabiliyorsanız, Olay Görüntüleyicisi'ndeki Sistem Günlüğü'nü kontrol ederek, soruna neden olan aygıt veya sürücüyü belirlemenize yardımcı olabilecek diğer hata mesajlarına bakın. Sistem Günlüğü'nü görmek için Başlat'ı ve sonra Denetim Masası'nı tıklayın. Performans ve Bakım'ı tıklayın ve sonra Yönetimsel Araçlar'ı tıklayın. Olay Görüntüleyicisi'ni çift tıklatarak açın ve Sistem Günlüğü'nü açarak mesajları kontrol edin

Windows XP Professional'i başlatamıyorsanız, bilgisayarınızı güvenli modda başlatmayı deneyin ve sonra yeni eklenmiş olan programları ve sürücüleri kaldırın veya devre dışı bırakın. Bilgisayarınızı güvenli modda başlatmak için, bilgisayarınızı yeniden başlatın; sonra, mevcut işletim sistemlerini içeren liste karşınıza geldiğinde F8 tuşuna basın. Gelişmiş Seçenekler ekranında, Güvenli Mod'u seçin ve ENTER'a basın.
Daha fazla bilgi için Yardım ve Destek Merkezine girerek Ara kutusuna "Güvenli Mod Seçenekleri" yazın.

7. Internet erişiminiz varsa, Microsoft Support sitesi'ni ziyaret edin.
Microsoft Knowledge Base'de "Windows XP Professional" ve aldığınız durma hatası ile ilişkilendirilmiş numarayı arayın. Örneğin mesaj "Dur: 0x0000000A" şeklindeyse "0x0000000A" araması yapın.

8. Antivirüs yazılımınızın güncel bir sürümünü kullanarak bilgisayarınızda virüs taraması yapın. Bir virüs bulmanız durumunda, bu virüsü bilgisayarınızdan silmek için gerekli adımları uygulayın. Bu adımlar için antivirüs yazılımınızın talimatlarına bakın.

9. Donanım aygıtlarınızın sürücülerinin ve sistem BIOS'unuzun en güncel sürümler olduğunu onaylayın. Donanım üreticileriniz en güncel sürümü bulmanızda veya bu sürümü elde etmenizde size yardımcı olabilirler.

10. Caching veya shadowing gibi BIOS bellek seçeneklerini devre dışı bırakın. Yardıma gereksiniminiz olursa donanım üreticisi ile irtibat kurun.

11. Bilgisayar üreticiniz tarafından verilen, özellikle bellek denetimi amaçlı bir sistem tanılama yazılımı varsa çalıştırın.

12. Bilgisayarınızda en son çıkan Hizmet Paketi'nin yüklü olduğundan emin olun. Hizmet paketlerinin bir listesini ve bunları indirmek için gerekli talimatları görmek için, Windows Update Web sitesi'ne gidin.

13. Oturum açamıyorsanız bilgisayarınız yeniden başlatın. Kullanılabilir işletim sistemlerinin listesi karşınıza geldiğinde F8 tuşuna basın. Gelişmiş Seçenekler ekranında, En Yeni İyi Yapılandırma seçeneğini seçin ve ENTER'a basın.


Belirli Durma Hataları
Bazı durma hataları, hatanın nasıl giderilebileceğini belirlemenize yardımcı olacak "DATA_BUS_ERROR" gibi açıklayıcı mesajlar görüntüler. Bu bölümde belirli durma hatalarında, aldığınız mesajın türüne göre sorun giderme işleminin nasıl yapılacağı açıklanmaktadır.


ÖNEMLİ: Bu bölümde anlatılanlar sadece uzman kullanıcılar tarafından uygulanmalıdır,sadece bilgi olarak verilmiştir.


Yazılım ve aygıt sürücüsü hataları

Hata Numarası Açıklayıcı Metin
0x0000001E KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
0X000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER
0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
0X0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x0000007B INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
0x0000009F DRIVER_POWER_STATE_FAILURE
0XC000021A STATUS_SYSTEM_PROCESS_TERMINATED
0XC0000221 STATUS_IMAGE_CHECKSUM_MISMATCH

Not: 0x0000001E, 0x0000000A ve 0x0000007B numaralı durma hataları genel donanım hatalarından da kaynaklanabilir. Burada gösterilen adımlar bu hataları gidermezse, Donanım Arızalarından Kaynaklanan Hatalar konusunda anlatılan adımlara bakın.
Genel Durma Hataları bölümündeki adımları uygulayın. Durma hatası devam ediyorsa, aşağıdaki adımları deneyin.


Yazılım ve aygıt sürücüsünden kaynaklanan durma hatalarını gidermek

1. Durma mesajında belirtilen sürücünün Windows Donanım Quality Labs (WHQL) tarafından imzalanmış ve onaylanmış olup olmadığını kontrol edin. İmzalanmamış sürücüleri kontrol etmek için Sigveriv.exe uygulamasını çalıştırın.

2. Durma mesajında belirtilen sürücüyü yükleme ortamınızdaki daha iyi bir kopyasıyla veya üreticiden edineceğiniz güncelleştirilmiş bir sürümü ile değiştirmeyi deneyin.

3. Durma mesajında belirtilen sürücüyü veya yeni yüklenen sürücüleri devre dışı bırakın.

4. Windows XP Professional ile birlikte verilmeyen bir video sürücünüz varsa, onun yerine standart VGA sürücüsünü veya Windows XP ile birlikte verilen uyumlu bir sürücüyü kullanmayı deneyin.

5. Antivirüs, disk birleştirme, uzaktan kumanda, güvenlik duvarı veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları kaldırın.

6. Kurtarma Konsolunu çalıştırın ve sistemin algıladığı hataları onarmasına izin verin.
Kurtarma Konsolu ile ilgili daha fazla bilgi için Bilgilerinizi Yedekleme ve Kurtarma konusuna bakın veya Yardım ve Destek Merkezini kullanın.

7. Eğer hata, bilgisayarınıza RAM ekledikten hemen sonra oluştuysa, sayfalama dosyası hasar görmüş veya yeni RAM bozuk ya da uyumsuz olabilir. Bu durumda, Pagefile.sys dosyasını silin ve sistemin RAM yapılandırmasını eski haline getirin.


Dosya sistemi hataları

Hata Numarası
Açıklayıcı Metin

0x00000023
FAT_FILE_SYSTEM

0x00000024
NTFS_FILE_SYSTEM

Genel Durma Hataları bölümündeki adımları uygulayın. Durma hatası devam ediyorsa, aşağıdaki adımları deneyin.


Dosya sistemi durma hatalarında sorun giderme

1. Küçük bilgisayar sistemi arabirimi (SCSI) bağdaştırıcısı kullanıyorsanız, donanım satıcınızdan en yeni Windows XP Professional sürücüsünü edinin, SCSI aygıt için eşleme görüşmesini devre dışı bırakın, SCSI zincirinin doğru bir şekilde sonlandırıldığından emin olun ve aygıtların SCSI ID'lerini kontrol edin. Bu adımları nasıl yapacağınızdan emin değilseniz aygıt için verilen talimatlara bakın.

2. Entegre aygıt elektronikleri (IDE) aygıtlar kullanıyorsanız, kart-üzerinde IDE bağlantı noktasını sadece Birincil olarak tanımlayın. IDE aygıtların Master/Slave/Only ayarlarını kontrol edin. Sabit disk hariç tüm IDE aygıtları kaldırın. Bu adımları nasıl yapacağınızdan emin değilseniz aygıt için verilen talimatlara bakın.

3. Antivirüs, disk birleştirme, uzaktan kumanda, güvenlik duvarı veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları devre dışı bırakın veya kaldırın.

4. Dosya sisteminin bozulup bozulmadığını anlamak için Chkdsk /f komutunu çalıştırın. Windows XP Professional Chkdsk komutunu çalıştıramıyorsa, sürücüyü Windows XP Professional işletim sistemini kullanan başka bir bilgisayara bağlayın ve sürücü üzerinde Chkdsk komutunu o bilgisayardan çalıştırın.


Donanım Arızaları ile ilgili hatalar

Hata Numarası
Açıklayıcı Metin

0x0000001E
KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

0x0000000A
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0x0000007B
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

0x0000007F
UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP

0xC0000218
UNKNOWN_HARD_ERROR

Not: 0x0000001E, 0x0000000A ve 0x0000007B numaralı durma hataları yazılım ve aygıt sürücüsü hatalarından da kaynaklanabilir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
mavi ekran hatalarının çözümü...
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Bazı dosyaları görememe. erişememe Çözümü.
» 10 bin yıl önce mavi göz var mıydı?
» Snaglt -ekran görüntüsü yakalama programı

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Forum Kafilesine Hoşgeldiniz... :: Donanım :: Sistem Önerileri-
Buraya geçin: